خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 13:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمیان در نشست بررسی آخرین تحولات منطقه درباره غزه، فلسطین و لبنان؛

مشهود بودن مسئله عداوت یهود در آیات قرآن کریم/ صهیونیسم اشغالگرانه وارد فلسطین شده است

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم به مسئله عداوت یهود اشاره شده است، گفت: در بطن تاریخ اسلام، بخش عمده جنگ ها یا مربوط به یهودیان است یا یهودیان پشت پرده آن جنگ ها بودند و در آن دخالت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین پیش از ظهر امروز (چهار شنبه 20 تیرماه) در نشست تخصصی بررسی آخرین تحولات منطقه درباره غزه، فلسطین و لبنان، گفت: بررسی نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مساله فلسطین با توجه به طوفان الاقصی دارای اهمیت است.

وی در این زمینه، اظهار کرد:  از آنجا که نگاه امامین انقلاب به پدیده‌ها همواره مبتنی بر قرآن و حقایق وحی است، لذا هیچ تفاوتی بین نگاه آنها به موضوعات مختلف از جمله موضوع حمایت از مظلومان و مقابله با ظالم و اشغالگر وجود ندارد.

رحیمیان افزود: بنابراین اگر بخواهیم به مبانی نگاه امامین انقلاب پی ببریم، باید به قرآن رجوع کنیم؛ در قرآن کریم، بیشترین مطالب در ارتباط با اقوام، مربوط به بنی اسرائیل است.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: به عنوان مثال امام خمینی (ره) فرمودند قرآن، کتاب تاریخ نیست و آنچه به عنوان سرگذشت اقوام گذشته آمده، بیان چشم‌انداز آینده بشر است. با این موارد می توان پی برد، مسئله یهود و صهیونیسم مسئله مستمری است که بشریت تا آخر با آن مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم به مسئله عداوت یهود اشاره شده است، تصریح کرد: در بطن تاریخ اسلام، بخش عمده جنگ ها یا مربوط به یهودیان است یا یهودیان پشت پرده آن جنگ ها بودند و در آن دخالت داشتند؛ یهودیان چه در جنگ هایی با پیامبر اکرم (ص) در آن زمان داشتند و همچنین در طول تاریخ تا امروز، نقش پررنگی داشتند و دارند.

رحیمیان با آیه هشتاد و دو سوره مائده اشاره کرد و گفت:  از این آیه در می یابیم، یهود سرسخت ترین دشمن اهل ایمان است و به عبارت دیگر می‌توان بیان کرد، عداوت یهود، شاخص مهم و اساسی برای داشتن یا نداشتن ایمان است.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار کرد:  امروز اگر براساس قرآن کریم، جریان ایمان را در برابر جریان نفاق و یهود ارزیابی کنیم، مشاهده می کنیم که یهود با چه جریانی، سرسخت دشمنی دارد و چه جریان های دیگری هم هستند در پشت پرده با آنهاست.

وی در این راستا، افزود: یهودی که در ذمه اسلام زندگی می کند با یهود محارب متفاوت است؛ در واقع امروز مصداق بارز یهود محارب، یهودیانی هستند زبر علم صهیونیسم، اشغالگرانه وارد فلسطین شده اند.

رحیمیان با یادآوری خاطره ای از دیدار شهید فتحی شقاقی دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین با حضرت امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در این دیدار به مساله شرعی مبارزه فلسطینی ها علیه صهیونیستها پرداختند و تاکید کردند "یکایک یهودیانی که از خارج سرزمین های اشغالی، اشغالگرانه وارد سرزمین فلسطین شده است در حکم محاربند"./

پایان پیام

  • کد خبر : 380432
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار